Çarşamba, Şubat 01, 2006


passive atak nedir?

passive atak açıkçası bir rahatsızlıktır.
çeşitli durumlarda adından da anlaşılacağı üzere
ataklar şeklinde gelir.ataklar 1 saniye ile
1 ömür boyu arasında değişir.
insan süregelmekte olan bir atağın içinde
bir yenisini de yaşayabilir.
2 atak aynı anda da başlayabilir,
hatta aynı anda başlayan iki atak farklı zamanlarda birbirinden bağımsız da bitebilir.


belirtileri:
  • bir şey okurken tepe atması
  • insanları anlayamama
  • insanlar tarafından anlaşılamama
  • ana haber bülteni dinlerken mide yanması, bulantı hissi
  • gözlerde kimsenin anlam veremediği şişlikler ve kızarıklıklar
  • gitme arzusu
  • kulaklarda çınlama (vahşetin çağrısı)
  • ara ara "allahımm benim burda ne işim var" ya da
  • "ne yapıyorum ben" diye haykırmalar

bilinen kesin bir tedavi yoktur.
sık atak gelenlere toplum yaşamından uzaklaşmaları
ve çevrelerinde olup biteni fazla önemsememeleri tavsiye edilebilir.
daha ağır vakalarda yoğun dizi ve televole terapileri uygulanmasının
atak sıklığını oldukça azalttığını rapor eden araştırmalar mevcuttur
ancak tamamen zararsız olduğu halde hastalar varolduğunu sandıkları
yan etkilerinden dolayı bu tedaviyi tercih etmezler...

çok ağır vakalar da sorunların üstüne gitme,
gündelik yaşamı hafife alma ve onunla dalga geçme gibi
çok ağır semptomlar görülebilmektedir.
hastalığın en son safhalarında hasta iyileşmiş gibi görünmekle beraber,
gizlice planlar yapma aşamasına gelmiştir.
hastanın hiç bir yere gidip orda bir hiç olmasıyla
acı dolu medeniyet hayatı sonlanır.
bazı vakalarda hiçkimse olduktan sonra
dünyanın çeşitli köşelerinden yosun ve tuz kokan mektuplar alınmıştır.

passive atak vakalarında hasta bipolar kişilik özellikleri gösterir.
çoğu zaman son safhalara kadar çevresi tarafından hastalığı farkedilmez
ve dengesiz olarak nitelendirilir.
ancak gün geçtikçe ağırlaşan durumu sonucu
hasta bazıları tarafından vahşetin çağrısı olarak da nitelendirilen çınlamalar duyabilir.

4 Comments:

Anonymous Adsız said...

bende genellik ana haber bültenlerini izlerken bir mide bulantısı oluyor. bir de arada bir ne yapıyorum ben diye haykırıyorum.

ne yapıyorum ben ya?

2:46 ÖS, Şubat 05, 2006  
Blogger passive said...

durum iyice ilerlemiş
bi uzmana gözükmek gerek :P

10:50 ÖS, Şubat 05, 2006  
Blogger passive said...

bi karmaşıklık yok demişsin de yaşar tahir ama karıştırmışın biz daha basitiz bea
neyse ki taşıyıcıdan hastaya terfi edince biraz daha farklı semptomlar göstermeye başlıyceksin inanmazsan serdarguler e sor :P

11:19 ÖÖ, Şubat 12, 2006  
Anonymous Adsız said...

sen kafayı yemişsin olum..geçmiş olsun..ve tabii beraberindekilere de...gülmüyorum çünkü hakikaten yazık size ya...

6:51 ÖS, Ocak 16, 2007  

Yorum Gönder

<< Home